Sunday, November 27, 2016

نرم افزار CRM، بازار رو به رشد در ایران






نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
، یک رویکرد برای بررسی سوابق تعاملات یک شرکت با مشتری های قبلی، فعلی و بالقوه و کمک به سیاست گذاری های جدید در حوزه مشتریان برای افزایش سطح رضایتمندی مشتری و درنهایت افزایش نرخ فروش است
.

همانطور که VentureBeat  در مقاله خود عنوان کرده است، 70 درصد از پروژه های CRM با شکست مواجه می شوند. این نرخ شکست، اهمیت انتخاب نرم افزار CRM و روند شروع پروژه را دوچندان می کند که نیازمند تحقیق فراوان و انتخاب مشاور پیاده سازی CRM مناسب است و در غیر اینصورت نتیجه کار به احتمال خیلی زیاد چیزی جز شکست نخواهد بود!

با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شده است، همانند سایر بازارهای رو به رشد، بازار کسب و کار ایران نیز به اهمیت رضایتمندی مشتری پی برده است. برای آغاز به کار نرم افزار CRM باید رویه های داخلی سازمان دستخوش تغییراتی شود که این مساله خود نیازمند عزم راسخ و همکاری تمامی اعضای سازمان، قبول و استقبال از تغییرات پیش بینی شده و از همه مهمتر کسب تخصص لازم برای اعمال تغییرات است.

با توجه به مشاهده نیاز بازار ایران و همچنین کمبود افراد متخصص در حوزه CRM در ایران تیمی متشکل از متخصص این حوزه با سابقه اجرای پروژه های بین المللی همچون AT&T، Bank of America، Starbucks  وغیره به دور هم جمع شده و مجموعه سرونو را به عنوان اولین تیم تخصصی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری  در ایران تشکیل داده اند تا با کمک به بازار کسب و کار ایران به رونق هر چه بیشتر این بازار کمک کنند.
نرم افزار CRM کسب و کارها را در زمینه ثبت و نگهداری اطلاعات مشتریان و ایجاد دید 360 درجه از اطلاعات و تعاملات با مشتریان، توانمند می سازد. همچنین به شرکت ها کمک می کند فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش خود را با کیفیت بهتری به انجام برسانند و با ارائه گزارشات تحلیلی از روند پیش برد اهداف سازمان، چالش های موجود و همچنین تحلیل رقبا به مدیران کمک می کند تصمیم های بهتری برای هدایت کسب و کار به سمت موفقیت اتخاذ کنند.

تیم سرونو علاوه بر ارائه تخصصی مشاوره در حوزه CRM، با توجه به نیازمندی های بازار ایران و در نظر گرفتن متدهای جدید و همچنین رویکرد جهانی در استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر پردازش ابری، اولین نرم افزار CRM مبتنی بر پردازش ابری در ایران را به مشتریان خود ارائه می کند SarvCRM:

از مهمترین موضوعات تاثیر گذار در انتخاب یک نرم افزار CRM و به طور کلی هر نرم افزاری، می توان موارد زیر را ذکر کرد:
تیم پیاده سازی متخصص
کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی
منابع آموزشی کامل و قابل دسترس
نرم افزار و سخت افزارهای جانبی مورد نیاز برای استفاده از نرم افزار
قابلیت دردسترس بودن نرم افزار
بازه های زمانی بروزرسانی نرم افزار
امکان شخصی سازی با توجه به نیاز مشتری
امکان یکپارچه سازی با سایر نرم افزارهای مورد استفاده در سازمان
بررسی و رفع خطاهای امنیتی بصورت مداوم
پشتیبان گیری از داده ها

No comments:

Post a Comment